Pracujte v redakci evropské internetové televize

jako moderátor/moderátorka pravidelných Talk show, magazínů, seriálů a tématických pořadů

Tyto informace jsem v posledních letech dokola podával ústně na možná až stovkách kamerových zkoušek a pohovorů a setkání se zájemci a zájemkyněmi o moderování a práci u internetové televize Mozaika. Zájemců přibývá a již není čas se neustále scházet a opakovat se - proto si prosím pozorně pročtěte tuto stránku - promyslete vše - a pak reagujte způsobem, který vám na konci stránky nabídnu.  Toto vše (nic jiného) bych vám řekl a nabídl i na osobní schůzce, proto ji prosím již nepožadujte - se slovy "třeba bych se vám hodil", "mám zájem o práci u vás, vysvětlete mi o co jde", "viděla jsem váš inzerát, mám zájem, pošlete podrobnosti" a podobně.   Vše máte zde - i s ukázkami videí pro vaši inspiraci.

Jaroslav Polák, ředitel a producent NET-TV Mozaika EU

Co je NET-TV MOZAIKA EU?

     Internetová televize Mozaika (www.mozaikatv.cz)  existuje již sedmým rokem, tedy od roku 2010. Je televizí zpravodajskou, věnuje se společenským tématům, kultuře, cestování, zdraví, tématům pro ženy, děti (okrajověji sportu, automoto a pod ...).  Je "televizí" ve smyslu širokého záběru svých aktivit a v tom, že při tvorbě videí používáme shodné postupy, jako jiné televize - ale nefunguje tak, že by měla "program" - má stálé rubriky s natrvalo umístěnými videi. Všechna jsou naše vlastní a zcela originální, autorská.

     Jinak funguje i sledovanost TV Mozaika - u klasické televize je pořad odvysílán jednou v rámci programu (možná se později jednou, dvakrát zreprízuje) a to je vše - určitý počet diváků pořad shlédne, vyhodnotí se sledovanost a pořad se v lepším případě umístí na internet.

     U nás je video vloženo na náš You Tube kanál (https://www.youtube.com/user/mozaikatv) a z něj jsou odkazy na uložená videa vkládány na web televize do příslušných rubrik (www.mozaikatv.cz), na sociální sítě (Facebook a Twitter) a do pravidelně rozesílaných infomailů.  Každé video je trvale na internetu, my jej aktivně a opakovaně sdílíme a tím se den za dnem, týden za týdnem video šíří po síti. Takto, po určité době (dnů, týdnů i několika měsíců), nabízíme naší tvorbu až 400.000 českým divákům a divačkám po celé ČR (a dále po Evropě).

     Z tohoto důvodu nemůžeme dělat například aktuální zpravodajství typu "televizních novin" se zprávami, které jsou druhý den staré, nebo pozvánky na akce, které se konají hned následující den - soustředíme se na videa, která přinášejí dlouhodobě platné informace.



Jak se v Mozaice dosud pracovalo a jak se bude pracovat v budoucnu?

      Televizi jsem založil v roce 2010 a až dosud jsem používal pouze brigádníky a brigádnice (moderátory a moderátorky, další kameramany a pod ...) pro tvorbu videí, které jsem sám připravil, natočil, stříhal, propagoval - a produkoval. Za posledních 15 let tak pod mýma rukama vzniklo na cca 6.000 videí pro internet. Posledních tisíc vidíte na webu TV Mozaika. Brigádníci a brigádnice byli a jsou užiteční v tom, že je platím pouze za odvedenou práci, hned na místě, hotově a když není práce - nejsou výdaje. Co jsem mohl, to jsem si vždy dělal sám. Takto se mi podařilo z ničeno za sedm let přivést na svět žvotaschopnou, zavedenou, sledovanou a mírně vydělávající internetovou televizi, naprosto nezatíženou úvěry, splátkami, cizími investicemi, společníky a pod ...

     V tomto okamžiku, v roce 2017, jsem ale již v situaci, kdy se musí tento přístup naprosto změnit. Práce brigádníků a brigádnic před kamerou je sice finančně výhodná, nepřináší ale potřebnou rostoucí kvalitu a stabilitu pořadů a osobních výkonů a také neumožňuje produkovat pravidelné magazíny a pořady postavené na osobnosti moderátora/moderátorky, který by zaujal své diváky.

     Proto dnes již nehledám "brigádníky", ale především "spolupracovníky" - s výhledem, že když se ukáží jako prospěšní, mohou u televize získat trvalou práci, vysoké finanční ohodnocení a tvůrčí volnost.


Co vlastně dělá moderátor/ka a kdo to je?

     Každá televize je jiná. Nelze srovnávat práci moderátora zpravodajství na TV NOVA, nebo ČT s prací moderátora na TV Mozaika, obojí je o něčem zcela jiném, i když technický základ je stejný. Oba mluví o něčem do kamery a na mikrofon.

     Velké televize nabízejí zázemí, jistoty, ale nikoli tvůrčí svobodu. Stát se známou tváří velké televize znamená trpělivě a dlouho stoupat po kariérním žebříčku mezi stovkami dalších, kteří o stejná místa stojí ještě více. U velké televize jen čtete předložený text, v lepším případě vedete rozhovor pomocí předem schválených otázek. Ke svobodě a vlastnímu projevu ve svém vlastním TV pořadu se propracuje jeden z tisíce.

     U malé televize, jako je Mozaika, musí každý dělat co nejvíce - ale dělá to, co chce, co ho baví, co si sám zvolí (samozřejmě za předpokladu, že je jeho práce v základu televizi k užitku, nikoli ke škodě). To znamená přestat jen poslušně čekat na dodaný arch papíru s otázkami pro hosta, kterého neznáte, nebo číst cokoli ze čtecího zařízení ve studiu, aniž máte možnost to jakkoli ovlivnit. Je třeba mít především použitelný mozek a pevný zájem, nejen pěknou tvář a dobře znějící hlas.

Pokud nyní hledám moderátory/moderátorky - hledám následující :

1) Hledám člověka, co si zvolí téma a sám na něm s mou pomocí začne pracovat, nebude čekat, že vše udělám za něj.

2) Hledám člověka, co bude mít o takovou práci dlouhodobější zájem a když začne tvořit a natáčet pro Mozaiku nějaký TV magazín, nebo seriál, taky u něj vydrží a dotáhne rozdělanou práci do konce.

3) Hledám člověka, co bude televizi Mozaika dobře reprezentovat jak vzhledem, projevem, hlasem, tak i kvalitou své osobnosti - nic není dáno jako dokonalý vzor, vše jde zlepšovat, inovovat, dělat jinak, po svém a lépe.

Jak postupuji při výběru nového moderátora/moderátorky?

1)  dávám pravidelně inzeráty na sociální sítě, do infomailů apod ... nedělám to proto, že by televize zoufale někoho hledala a neměla - ale proto, že si trpělivě vybírám ty vhodné - a každým novým dnem se může právě tomu ideálnímu noderátorovi, či moderátorce přihodit, že natrefí na mou inzerci, zamyslí se a zjistí, že je to přesně to, co dlouho sám hledá ...

2) Vy mi napíšete mail (to je základní požadavek, který v každém inzerátu zdůrazňuji - a chci základní informace o vás, vaše zájmy, dovednosti, motivaci - a vaše fotograie tváře a celé postavy). Já váš mail otevřu (já osobně, nikdo jiný) a hned vidím, jaký dojem na mne udělá.  Vidím, kdo má opravdu zájem a napíše co ho zajímá, proč ho moderování přitahuje, čemu se věnuje, přiloží jak základní informace o sobě, tak dobré fotografie .... a v tom případě mne váš mail zajímá dále.   Nebo mi přijde sotva jedna řádka "ahoj, našel jsem váš inzerát, mám zájem, o co jde?" a to ještě kolikrát bez podpisu. Nebo mi bez dalšího slova pošlete "strukturovaný pracovní životopis", který automaticky rozesíláte na tisíce dalších pracovních inzerátů .... a zde je od začátku vše špatně. Nevidím zájem, nevidím aktivitu, nevidím u mnoha případů ani základní schopnost myslet. Maily druhého typu tedy prostě mažu a víc se jimi nezabývám.

3)  První, na co se u dobrého mailu podívám, jsou vaše fotografie. Pokud je nepřiložíte, mailem se vůbec nezabývám. Moderování - to znamená, že jménem televize mluvíte zblízka, většinou v detailním záběru, se všemi našimi diváky.  Stejně tak v přímém osobním kontaktu a jménem televize mluvíte před kamerou s našimi hosty. Tak či tak jste vizuální vizitkou televize. A to je také to první, co hodnotí jak divák, tak host - jak vypadáte, jak působíte.  Nejde o to, že bych hledal pouze krásné modelky, či urostlé svalnaté modely, to určitě ne. Hledám typy lidí, u kterých si na první pohled řeknu, že je to zajímavý člověk na pohled a že bych si ho rád představil před svou kamerou. A může to být talentované dítě, teenager, muž či žena jakéhokoli věku, včetně pokročilého. Když mi pošlete umolousanou pasovou fotografii s bezvýrazným pohledem, který nic neříká, když mi pošlete roztřesené momentky z baru, či diskotéky s půllitrem piva v ruce, když mi pošlete fotky, které uděláte mobilem přes zrcadlo, takže máte zkreslené tělesné tvary a místo pohledu očí vidím ruku s mobilem, když mi pošlete fotku z lyžování, kde jste v kombinéze, helmě a se slunečními brýlemi - když mi pošlete mdlé fotky, na kterých máte unavený, strhaný výraz - co myslíte, že udělám?  Ano, tento mail smažu. Přece nečekáte, že udělám cokoli jiného?  Jsem jako každý jiný producent - hledám lidi, co mi pošlou svou vlastní představu sebe sama, jak by něco moderovali, jak by u toho vypadali, jak by se u toho cítili (můžete se nechat vyfotit klidně mobilem z ruky kamarádkou na ulici, o to nejde) - a při pohledu do vašich očí, při pohledu na vaši tvář, při dojmu z toho, jak se prezentujete - si já řeknu "ano, zajímavý muž/žena - zaujal/a by mne jako diváka, podíváme se dále, kdo je, odkud je, co umí ..." a studuji váš mail dále.

4)  Mozaika je sice celostátní (prezentujeme se jako mezinárodní) internetová televize, která jezdí natáčet kamkoli kdykoli - ale je fakt, že 80% všeho se děje v Praze.  Takže i když do inzerátů píšu, že můžete být odkudkoli z celé ČR - znamená to jen, že nepožaduju nutně, abyste bydleli v Praze. Ale zakázky jsou v Praze a mně je jenom jedno, odkud na ně přijedete. Takže je na vás a vašem zvážení, co se vám vyplatí a co ne. Pokud jste například z Mělníka a do Prahy je to půl hodiny autobusem, žádný problém nemáte. Pokud jste z Brna, bude vás autobus tam a zpět stát několik set a projedete asi šest hodin - ale někomu to za to stojí. Pokud mi píšete třeba z Ostravy, jen si povzdychnu se slovy "fajn a jak se sem budeš dostávat na moderování rozhovoru na hodinu za pětistovku na ruku?" Ale třeba nevím, že sem jezdíte dvakrát týdně za rodinou, školou a pod ... a máte tu u koho přespávat - tak mi to napište. Buďte soudní a toto zvažte - já vám zaplatím honorář, ale ne dopravu - nevidím k tomu důvod, mám spoustu zájemců a zájemkyň z Prahy, nemám nutnou potřebu mít moderátorku z Ostravy, Znojma, Chebu, či Budějovic .... Pokud jsou vícedenní zakázky mimo Prahu, například natáčení propagačních videí hotelům, penzionům - to pak platím i dopravu a klient dá zdarma ubytování a stravu - ale při běžných zakázkách po Praze vám dopravu do Prahy a zpět domů platit nebudu.

5)  Pokud jsem do tohoto okamžiku váš mail nesmazal, napsali jste jej správně a jste na první dojem zajímaví a teoreticky k použití. Buď  si vás pozvu rovnou na kamerovou zkoušku (to když mne velmi zaujmete), nebo vám nabídnu dvoudenní (placený) workshop moderování, ve kterém si vás důkladně protestuju, rovnou naučím, co je třeba ty, kteří to ještě nikdy nedělali a dám svůj čas a pozornost na to, domluvit se s vámi, co byste mohl/a na Mozaika dělat.  V každém případě půjde ještě o několik dalších věcí :

6)  Musíte před kamerou nejen dobře vypadat, ale také dobře a srozumitelně mluvit a vědět si rady, co kdy dělat, jak vnímat kameru, prostor, hosta, jak pracovat s mikrofonem, světlem a pod ... naprosté technické základní věci.  Moderování, jako hodně jiných věcí vypadá na první pohled velmi jednoduše, ale není tomu tak. Proto, když mne opravdu hodně zaujmete, si vás pozvu na osobní setkání/kamerovou zkoušku, kde si s vámi popovídám a přitom si vás nahraju na kameru a na mikrofon. Zajímá mne, jak čistě mluvíte, zda nemáte vadu řeči, nebo nepříjemnou barvu hlasu a intonaci, jak dokážete artikulovat a jakou máte větnou stavbu při přímé improvizaci. Dále jak působíte na kameru živě, jaký máte pohled očí, zda je roztěkaný, nervozní, nebo příjemný, milý, soustředěný, jakou máte mimiku tváře a gestiku těla, jak celkově působíte.  Protože zdaleka nemám tolik času se takto setkávat se všemi, kteří projdou prvním kolem posouzení mailu, ostatní jsou automaticky nasměrovaní na dvoudenní workshop moderování (placený), který cca jednou měsíčně uspořádám, osobně vedu a kdy se takto věnuji více lidem najednou a rovnou učím to, co v sobě nemáte.

7)  Absolvujete workshop - a dovysvětlíme si podrobnosti. Taď je okamžik, kdy musíte vy ukázat, co ve vás je. Vy musíte najít své téma, které začnete pro televizi Mozaiku (za mé pomoci a podpory) zpracovávat do něčeho dlouhodobějšího, pravidelného - talk show, magazínu, seriálu a pod.... Pokud nic nenabídnete, nikam se nepohnete. Nehledám lidi, kteří budou jen stát na místě a já abych jim vše nosil až do klína.  A v Mozaice to jak již bylo výše psáno, nefunguje tak,  že někdo jiný připravuje a produkuje reportáž a vás rovnou posílá "jdi tam a zeptej se na to, vše už je domluvené". Nehledám sluhy, hledám samostatné tvořivé osobnosti.  Dejte mi směr, já vám ho odsouhlasím, domluvíme si formát - a tvořte.

8) Trochu odbočím a rovnou varuji - neskutečný problém dnešní mladé generace obecně - na všechno kývete, všechno chcete, všechno slibujete všem - a na nic nemáte čas. Kývnete na pětkrát více věcí, než dokážete stihnout a jen naštvete pět lidí, kteří se na vaše sliby spolehnou a vy jim je nedodržíte. Setkávám se s tím dlouho, často, opakovaně a už mi to opravdu vadí.  Moderování televizních pořadů je práce, které musíte věnovat svůj čas, svou pozornost, soustředěnost a přípravu.  Je to práce, která se dělá tehdy, kdy je domluvená (zde neexistuje pevná pracovní doba, jeko při brigádě v Tesco, nebo Kauflandu) a tam, kde je domluvená. Někdy je natáčení reportáže dopoledne, jindy odpoledne, nebo večer, někdy je celý den, někdy jen na hodinu, jindy na tři dny. Já respektuji, že hodně mých moderátorek například ještě studuje VŠ a pod ... ale když je pak potřebuji odpoledne, večer, nebo o víkendu, nechci neustále jen slyšet "to zrovna nemám čas", "to mám zrovna něco jiného", "to zrovna jedeme s rodiči na chatu", "to mám zrovna trénink, nebo závody" a podobné desítky odpovědí, které mi jsou zcela k ničemu. Pokud už teď máte plno aktivit a sotva stíháte školu, nebo práci, vůbec se mi nehlašte a neobírejte mne o čas, já ho také mám málo!  Když chcete moderovat, tak chtějte moderovat a postavte to na přední místo svého časového harmonogramu!  S tím také souvisí příprava - pokud máte reprezentovat televizi zblízka před kamerou, musíte (zvláště ženy) přijít vždy upravení, učesaní, soustředění a v dobré náladě.  Když mi přiběhne moderátorka pozdě, uhoněná, že nestíhá, s kruhama pod očima po probdělé noci, ve zmačkaném oblečení a neupravené vlasy si jen "ulízne" za ucho, může v podstatě počítat s tím, že v tu chvíli už u Mozaiky moderuje naposled.


     Máte veškeré vstupní informace, máte nápady na vlastní pořad, víte, co je moderování, zkusíte si vše na workshopu, máte dost času, máte mou důvěru, že můžete reprezentovat televizi Mozaika - máte první hosty do svého pořadu, nebo první vytipované akce, na které chcete s kamerou. Určitě je nejvyšší čas se zeptat, co za to a jak to bude fungovat dál :

     Televize Mozaika není ČT, která ročně dostává bez práce sedm miliard ze zákonného koncesionářského poplatku nás všech a jen se stará, jak je utratit, ani není velká komerční televize, do které proudí miliardy ročně z komerčních reklamních kampaní nadnárodních koncernů a firem - jsme "zapsaný spolek", neziskovka - jinými slovy "co si nevyděláme sami, to nemáme".

     To, že je TV Mozaika zavedená, sledovaná, stabilizovaná i výdělečná - je výsledkem mé sedmileté 26hodinové tvrdé práce 8 dnů v týdnu, 13 měsíců v roce. Dělám placená videa pro úhradu nákladů provozu a neplacená videa pro zvýšení sledovanosti a vyrovanost témat a rubrik zpravodajské televize.

     Z toho si jistě odvodíte, že na jednu stranu je vše připraveno již na to, aby si aktivní a tvořivý člověk svou prací již rovnou začal v Mozaice vydělávat využitím všeho, co jsem pro něj já za prvních sedm let připravil - a že na druhou stranu pokud přijdete jen s nataženou rukou a první vaše otázky budou na rozpočet, který můžete začít utrácet - půjdete si zase rychle svou cestou pěkně pryč.

     Jsou zakázky jednorázové, placené, kdy vás jako moderátora/moderátorku použiji, jako jsem dosud používal a používám brigádníky/brigádnice - je veletrh, natočíte rozhovor s vystavovatelem, trvá to cca hodinu, dostanete 500,- Kč na ruku - když je dobrý den, je vystavovatelů na veletrhu i více, jdete domů s hotovostí v kapse. To je občas. Jsou zakázky, na které se seženou investice a ze kterých se dá spolehlivě a stabilně brát plat - a na jejich vzniku se vy musíte aktivně podílet. Vytvoříte pořad, který bude mít hlavu a patu a najde si své diváky. K tomu vám poskytnu technické zázemí, divácké zázemí, propagaci, znalosti a zkušenosti - vy si vymyslíte koncepci, zajistíte domluvu na akcích, místech, či s hosty, budete při natáčení vše moderovat a řídit - já natočím, zpracuji, sestříhám, zveřejním a zpropaguji.  Pokud zaujmete diváky a váš pravidelný pořad dosáhne minimální sledovanosti 10.000 diváků,  oslovím firmy, partnery, sponzory a inzerenty (kterých má TV Mozaika i nyní docela dost a jejich zájem roste) a vy dostanete polovinu čistého zisku z vašeho pořadu (z peněz, které zbudou po zaplacení přímých nákladů na natáčení). Polovina zisku je vaše, polovina je televize.

      Tohle znamená, že bez práce nebudete mít nic - ale sami nemusíte nic prodávat, ani shánět peníze - to je moje starost - tou vaší je vymyslet a zrealizovat pravidelný pořad, který zaujme minimálně deset tisíc internetových diváků.  Čím více jich pak bude, tím více peněz do pořadu dostaneme (a protože náklady neporostou - tak porostou vaše příjmy).  Je jen na vaší snaze a píli a tvořivosti, zda si jedním dílem svého pořadu vyděláte tisícovku, pět tisíc, nebo dvacet tisíc, zda vyvoříte jeden pořad měsíčně, nebo třeba pět pořadů souběžně a vyděláte si třeba sto tisíc měsíčně - vše je jen ve vašich rukou, ve vaší hlavě a na vaší originalitě, znalostech, zájmu  - a práci.

    Nikdo se nenarodil ani moderátorem, ani produkčním, ani autorem, ani režisérem - vše se lze naučit, ke všemu se lze dopracovat - a TV Mozaika vám nabízí již připravené prostředky a nástroje, kterých se ihned můžete chopit.

 první praktický krok :

     Většinou přijde na pohovor zájemce/zájemkyně, kterým se nabídnuté informace líbí, projevují zájem, ale neví kde a jak začít. Druhá varianta - píše zájemce, který již někde moderuje, nebo má za sebou praxi ve více médiích. Jak v obou případech dál?

     TV Mozaika nikoho nechce hodit do "neznámých vod". To, co vás očekávám, sám dělám (úspěšně) posledních patnáct let, spolehlivě mne to živí a je to práce, kterou miluji, dělá mi radost, nesmírně mne baví a také mne živí a tak se jí mohu plně věnovat. Rád vám vše vysvětlím, vše ukážu, vše naučím - ale nebudu to dělat ZA VÁS. Jednk proto, že víc času nemám, ale i proto, aby TV Mozaika získala další samostatně tvůrčí lidi a tím i další rozměry, jiné přístupy, jinak postavené pořady .... o což nyní usiluji.

     Pokud jste nikdy nic nemoderovali a nevíte, jak začít, rovnou se přihlašte na nebližší dvoudenní (víkendový) workshop moderování, kde se vám po dva dny budu plně věnovat, vše vás naučím, vysvětlím, vše si zkusíte a probereme váš start, téma, jak a čím začít. Samozřjmě že si workshop zaplatíte, proč by také ne - já vám dám čas a své mnohaleté knowhow - není důvod to dávat zdarma.

      Když projeví zájem někdo, kdo má pocit, že má dostatečnou praxi - buď má praxi jako herec, herečka, kompars (to ale jen znamená, že asi lépe mluví, má lepší výslovnost, intonaci, mimiku a gestiku - neznamená to, že ví něco o televizním moderování), nebo moderoval/a na jiných televizních stanicích (tedy obvykle ČT, Prima, Nova, Barrandov a pod ....). Jenže, jak jsem popsal výše, tam se pracuje úplně jinak. Je to videt už na základním přístupu - tito lidé jsou navyklí si dělat jen svou malou část práce - sice kvalitně, ale "jen to své". Když zjistí, že by si měli na svém magazínu, pořadu, seriálu .... pracovat od "A" do "Z", že by si ho měli sami připravovat a realizovat a být placeni teprve tehdy, když bude jejich práce televizi k užitku a ne ke škodě - vůbec nechápou, co se po nich chce - mají zažité úplně jiné směry myšlení.  Takže takový člověk, pokud by mi měl být v TV Mozaika k užitku, musí zcela změnit přístup. Musí začít opravdu od "A" a přijít s aktivitou v podobě zužitkování své praxe a zkušeností, osobních kontaktů a znalostí - musí stejně jako kdokoli jiný nabídnout TV Mozaika svou vizi pořadu, seriálu, talk show ... začít na něm pracovat,  realizovat jej, dovést jej do stavu dobré sledovanosti a pravidelné existence - a pak z něj může těžit.  Na to nikdo z lidí z velkých televizí není zvyklý a tak o to víc pořaduji po těchto "profesionálech", aby prošly workshopem moderování pro TV Mozaika a uvěomili si tak, jak je tato práce jiná, kde je bude nutit k vlastní aktivitě a práci a kde jim nabídne tvůrčí sobodu i neomezené výdělky.

     Tak - nyní víte vše, co byste se ode mne dozvěděli na cca hodinovém pohovoru a osobním setkáním. Pokud jste hledali bezpracnou brigádu, u které se nemusí myslet a snažit se a kde máte zaručených svých 80,- Kč/na hodinu, jsem rád, že jsme si vzájemně nemarnili čas a peníze na to, se zbytečně setkávat.  Pokud máte pocit, že už jste na takové úrovni, že jste za hvězdu a ostatní vám vše přinesou až pod nos - platí to stejné, díky že nemarníte můj čas.

     Pokud máte o práci v TV Mozaika upřímný zájem a pochopili jste, že už někdo tvrdě pracoval sedm let, aby vám mohl teď nabídnout všechny potřebné nástroje pro váš úspěch - projděte vstupním workshopem, kde se vzájemně poznáme a nastavíme si směr a způsob vaší práce - vazměte do svých rukou připravené nástoje (know how, techniku, web, sociální sítě, sledovanost, stabilitu a růst TV Mozaiky) a začněte s nimi budovat svou pozici v této televizi :-)  


Jaroslav Polák, ředitel a producent NET-TV Mozaika EU

reditel@mozaikatv.cz

mobil : 704 154 406

Nejrůznější "inspirační" ukázky naší videotvorby :

Jako moderátor/ka TV mozaika jste novinář/novinářka s naší "presscard" a můžete se akreditovat na nejrůznější akce pro tisk a být tak nadosah známým osobnostem, různým odborníkům, celebritám, politikům, hercům a pod ....

Najděte si téma, najděte si akce, najděte si hosty a technickou stránku natočení a zpracování videa už nechte na nás. Bavte se třeba o módě a špercích, nebo o zdraví šumavských lesů, nebo o nejnovější divadelní hře .... vše máte jen ve svých vlastních rukou a omezuje vás jen hranice vaší fantazie.

Můžete na televizi Mozaika propojit své vlastní aktivity a možnosti celorepublikové propagace. Vy natáčejte pro nás reportáže z oboru, ve kterém máte své příznivce - tím nám je přivedete jako další diváky - my vám zase vytvoříme dlouhodobé propagační zázemí napříč celým internetem. Vytvářejte nám například pořad o tanci a propagute si u nás své workshopy, kurzy, lekce, výuková DVD a pod ..

Vyberte si své hosty - televize je za vás osloví. Připravte si své otázky - ptejte se na co chcete. Vyberte prostředí. Vemte si do ruky mikrofon - my zapneme kameru - a vy si to pořádně užijte :-) 

Nejsme velká televize a nemáme takovou techniku a vybavení na profesionální reklamy za statisíce - ale můžeme natáčet krátké recenze a malá videopředstavení různých výrobků a maličkostí - za pár sto- až tisícikorun. Má to obrovskou výhodu - takových užitečných drobností jsou miliony a firem, co je nabízejí, desetitisíce.

Najděte odborníka a domluvte seriál - propagujte ho a získejte tím pro svůj pořad diváky - my získáme peníze.

s námi se dostanete na nejzajímavější tiskové konference, na kterých si bezproblémově domluvíte třeba i hosty pro pořady ve své produkci ...

Vaše dobrá angličtina, ruština, němčina, španělština, nebo francouzština na úrovni plynulé konverzace a komunikace s hostem před kamerou je obrovskou devízou jak pro vás, tak pro televizi - máte volnou ruku v domluvě se zahraničními hosty, osobnostmi, celebritami, umělci .... nebojte se zvučných jmen, zkuste cokoli, co chcete, buďte světoví, pozvěte si do svých pořadů lidi z celého světa!

Co hledáme? především komunikativnost, která bude příjemná, pozitivní. Lidí kteří se na internetu živí tím, že jen všechno kritizují, shazují, uráží ... aniž by sami něco užitečného dokázali vytvořit a obházit - jsou i tak nekonečné zástupy, nechceme se k nim v žádném případě přidávat ještě my. Objevujte život, objevujte tvořivost v sobě i svých hostech, nabídněte divákům zajímavé zkušenosti, prožitky, informace. To je NET-TV Mozaika EU.

Když už chcete přijít s tématem, které je v mnoha obměnách již zpracováno v mnoha jiných televizích - tak přijďte alespoň s novou verzí, která bude zajímavá a ještě nepoužitá. My si například nyní připravujeme encyklopedii sebeobrany, survivalu a vaření v přírodě ta, jak to ještě nikdo nedělal - před kamerou se vše učí naše moderátorka a dokazuje tak, že přežít (nebo si uvařit v lese) může kdokoli :-)

Chcete chodit na prestižní a zajímavé tiskové konference? Umožníme vám to - stačí chtít, vytvořit si systém a směr a stát se expertem na kulturu, festivaly, ekonomiku, politiku, gastronomii, kosmetiku ..... cokoli chcete  :-)

Máte rádi veletrhy a všemožné novinky? Tak u televize Mozaika můžete na všechny veletrhy nejen zdarma, ale ještě si z nich můžete odnést spoustu peněz a dárků za to, že se s lidmi, kteří vás zajímají, budete před kamerou bavit o věcech, které nabízejí.

Chcete cestovat? Naplánujte trasy po zajímavých místech, napište firmám, hotelům, sportovištím na trase, získejte prostředky na realizaci a svůj plat - a jezděte, bavte se, poznávejte, ochutnávejte .... prostě s námi žijte tak, jak to máte rádi :-)