Google Analytics

Jan Brunec, Nakladatelství GRADA, edice Průvodce, 2017


     Statistiky ukazují, že více než polovina webových stránek využívá ke sledování návštěvnosti právě Google Analytics. Jedná se tedy o nejpoužívanější nástroj v této oblasti na světě. Z marketingového hlediska představuje internet jeden z nejzajímavějších kanálů, protože na rozdíl od většiny ostatních je téměř dokonale měřitelný a poskytuje obrovské množství dat prakticky online. K vyhodnocení těchto dat a stanovení výsledků je ovšem nezbytný analytický nástroj.

     Kniha, kterou držíte v ruce, se tedy věnuje nástroji, který se jmenuje Google Analytics, přesněji řečeno jeho neplacené verzi. Již podle názvu je vám nejspíše jasné, že tuto službu provozuje společnost Google, Inc.

     Tato kniha staví na základech a zkušenostech z praxe. Oproti jiným publikacím, zabývajícím se problematikou webové analytiky a Google Analytics, jsem se snažil o vtěsnání maximálního počtu důležitých informací a rad na co nejmenší počet stránek. Nechci totiž, abyste byli zahlceni zbytečnými údaji, nebo aby kniha obsahovala velké množství technického žargonu. Přiznávám, že bylo někdy velmi těžké najít pro anglické výrazy české ekvivalenty, které by nezněly příliš směšně.

      Na pultech knihkupectví lze samozřejmě nalézt a zakoupit i jiné publikace o Google Analitics, ale většina z nich je překladem knih, které vyšly v zahraničí. Vzhledem k rychlosti vývoje internetu a webové analytiky jsou tyto texty mnohdy již zastaralé a zčásti neplatné. Cílem této knihy je nabídnout čtenářům možnost naučit se využívat v maximální možné míře nástroj, který umí zdarma poskytnout velmi cenná data a umožní vám vidět své zákazníky ve zcela jiném světle.

Nakladatelství GRADA  2017

 www.grada.cz