Emoji ve filmu

Tajný svět uvnitř chytrých telefonů - do kin vás zve váš distributor FALCON a.s.

Na filmu jsem byl s neteří, která po shlédnutí prohlásila, že "Emoji jsou boží". A i já jsem se dobře bavil a hodnotím tento animovaný příběh jako nadprůměrný, s vtipnými momenty a dobře vystiženými emocemi postaviček. Zajímavé byly i vstupy do počítačových aplikací, které známe skoro všichni, jako You Tube, Twitter a další.

Jaroslav Polák, TV Mozaika

OBSAH

Snímek Emoji ve filmu představuje divákům dosud nespatřený tajný svět uvnitř jejich chytrých telefonů. V aplikaci pro textové zprávy se ukrývá Textopolis, rušná metropole, ve které žijí všechny oblíbené emoji a doufají, že si uživatel telefonu vybere právě je. V tomto světě má každý z emoji pouze jediný výraz - s výjimkou Genea, rozpustilého emoji, který se narodil bez vrozeného filtru a má na výběr z nepřeberného množství výrazů. Gene se rozhodne stát "normálním" a povolá na pomoc svého nejlepšího kamaráda Hi-5 a legendární hackerku Jailbreak. Společně se vydávají na velkolepé "aplikační dobrodružství" po všech aplikacích v telefonu, z nichž každá představuje divoký a zábavný svět, aby objevili kód, který dokáže Genea opravit. Když ale telefonu začne hrozit mnohem větší nebezpečí, ocitá se osud všech emoji v rukách této neobvyklé trojice, která musí svůj svět zachránit dříve, než bude navždycky vymazaný.

EMOJI VE FILMU  (EMOJI THE MOVIE)

Scénář: Tony Leondis, Eric Siegel, Mike White

Námět: Tony Leondis, Eric Siegel          Režie: Tony Leondis

Produkce: Michelle Raimo Kouyate           Hudba: Patrick Doyle

Hrají:

T. J. Miller (Gene)                                                          James Corden (Hi-5)

Anna Faris (Jailbreak)                                                 Maya Rudolph (Smajlice)

Steven Wright (Mel Pche)                                  Jennifer Coolidge (Mary Pche)

Patrick Stewart (Bobek)                             Christina Aguilera (Akiko Glitter)

Jeffrey Ross (Troll)                                                                 Jake T. Austin (Alex)

V českém znění:

Matouš Ruml (Gene)                                                         Jan Dolanský (Hi-5)

Vendula Příhodová (Jailbreak)                             Tereza Bebarová (Smajlice)

Václav Vydra (Mel Pche)                                          Jana Boušková (Mary Pche)

Jan Přeučil (Bobek)                                                    Dara Rolins (Akiko Glitter)

Martin Písařík (Troll)                                                          Matěj Převrátil (Alex)

© COLUMBIA PICTURES

© SONY PICTURES ANIMATION

O FILMU

       Lidé k sobě neměli ještě nikdy tak blízko. Díky chytrým telefonům jsem neustále v kontaktu - a jsme v kontaktu s lidmi po celém světě. A díky velice prosté věci jsme schopni komunikovat s lidmi, které od nás dělí jazykové bariéry, hranice či oceány...protože každý dobře ví, co znamená smajlík.

      Společnost Sony Pictures Animation nyní diváka zavádí do tajného světa uvnitř chytrých telefonů snímkem Emoji ve filmu.

      "Emoji nám pomáhají se vyjadřovat i tehdy, pokud nemáme dostatek času nebo nejsme schopni vymyslet rozsáhlejší odpověď či se ji bojíme napsat," míní Tony Leondis, jeden ze scenáristů a také režisér snímku Emoji ve filmu. "Když mi moje matka pošle emoji se srdíčky namísto očí, něco mi tím sděluje - rozesměje mě tím. V našem technologickém světě si lidské srdce našlo způsob, jak do něj proniknout."

      "Emoji užívá každý - jsou součástí našich každodenních životů," míní producentka Michelle Raimo Kouyate. "Vždycky mě velice baví animované filmy, které zobrazují svět, s nímž jsme denně ve styku, ale nikdy jsme se nad ním nezamýšleli."

      Klíčovým prvkem snímku Emoji ve filmu je - celkem nepřekvapivě - telefon, který patří teenagerovi Alexovi. A klíčovým prvkem Alexova telefonu je Textopolis, kde žijí všichni emoji. "Textopolis je rušná komunita, jež slouží jedinému účelu: pomoci Alexovi s komunikací," říká Leondis. "Ráno se vzbudí, jdou do práce a každý z emoji má svou centrálu a sehrává velice důležitou roli."

      Všichni emoji mají jediný úkol - symbolizovat jedinou emoci, kterou mají vyjadřovat. Bez ohledu na to, jak se sami cítí, se Smajlice musí vždycky usmívat, Uplakánek musí vždycky plakat, i kdyby zrovna vyhrál v loterii, a Vánoční stromeček...se musí tvářit vánočně.

      Ale pak tu je ještě Gene, emoji, který se narodil se schopností vyjádřit jakékoliv emoce - což má pro Genea za následek spoustu problémů.  "Na Geneovi mi přišlo zajímavé, že má dojem, že je rozbitý - nikoliv pouze odlišný, ale výslovně rozbitý - a že by ho bylo možno nějakým způsobem opravit," říká Kouyate.

     Se svým kamarádem Hi-5 se Gene vydává hledat hackerskou emoji Jailbreak, která Geneovi slibuje, že ho dokáže opravit - pokud se jim podaří dostat do Cloudu. Gene se na jejich společné pouti skutečně změní, ale ne tak, jak si představoval.


      V Textopolis má každý emoji smajlík jen a pouze jediný výraz. Ale Gene nejenže nemá jediný výraz, on má výrazy naprosto všechny! Nedokáže své emoce nijak potlačovat - dává vždycky naprosto jasně najevo, jak se zrovna cítí. Je zábavný, okouzlující, poněkud rozpačitý a také optimistický, ale přeje si, aby se od ostatních tak nelišil. Je rozhodnutý mezi ně zapadnout a zajistit, aby na něj jeho rodiče byli hrdí, a proto se vydává na nebezpečnou pouť světem telefonu, aby se stal emoji s pouhým jedním výrazem. Ale na své cestě Gene objevuje, že smířit se se svými vyjadřovacími schopnostmi je mnohem přitažlivější varianta...

      Co se vizuální podoby a stylu snímku Emoji ve filmu týče, oslovil Leondis výtvarníka Carlose Zaragozu. Zaragoza a Leondis na výsledné podobě filmu úzce spolupracovali s vedoucím týmu vizuálních efektů Davidem Alexanderem Smithem. "Na tomto filmu se pod vedením Carlose a Davea podíleli jedni z nejlepších výtvarníků v oboru, kteří vynaložili veškeré úsilí na to, aby byl výsledek jejich práce co nejlepší," říká Leondis.

      Zaragoza prohlašuje, že největší výzvou bylo převedení více než tří stovek emoji - jedněch z nejprostších grafických prvků vůbec - do trojrozměrné a velmi expresivní podoby. "Emoji jsou grafické prvky, ikony, piktogramy," říká. "Používáme je jako zástupné prvky jistých konceptů, ale nejsou příliš komplexní. Pro náš příběh jsme ale potřebovali komplexní postavy, které budou schopny vyjadřovat spousty nejrůznějších emocí - je ohromně důležité ukázat, jak se daná postava cítí. Takže jsme museli zachovat jejich grafickou podobu, ale současně je učinit velice univerzálními."

      Jak postavy filmu Textopolis opouštějí, procházejí řadou aplikací, přičemž se ve většině případů jedná o slavné aplikace, které řada z nás používá každý den - Candy Crush Saga, Dropbox, Instagram, Just Dance, Spotify, Twitter, WeChat či YouTube.

      "Každá z aplikaci musela vypadat odlišně a unikátně, ale současně působit tak, že patří do stejného telefonu k ostatním aplikacím," říká Smith. "Takže pokud se ocitáme na tapetě a přesouváme se mezi aplikacemi, mají samotné aplikační boxy ojedinělý vizuální styl v tom, že do každé z nich můžete vidět - v každé krychli pak spatříte něco jiného. Jakmile se vydáte do nitra dané aplikace, zjistíte, že se od sebe velice odlišují."

      Vyvrcholením celého filmu je sekvence, v níž se jeho hrdinové ocitnou před firewallem - únikovou cestou, která je zavede ke kódu, po kterém všichni touží. "Firewall byl jednou z nejúžasnějších lokací, které se ve filmu objevily - je to doslova obří ohnivá zeď," říká Smith. "Aby odpovídal pojetí ostatních lokací, vytvořili jsme celý firewall z voxelů - trojrozměrných pixelů - které poletují nahoru a dolů a prostupují jím."


O TVŮRCÍCH

      TONY LEONDIS (režie, scénář, námět) je filmovým režisérem, který svou kariéru zahájil jako výtvarník storyboardů při práci na prvním filmu společnosti Dreamworks Animation Princ egyptský. Poté se stejného úkolu zhostil i při natáčení filmů El Dorado a Shrek. Následně jako výtvarník storyboardů pracoval pro společnost Disney Feature Animation až do chvíle, kdy se mu naskytla příležitost stát se spoluautorem scénáře a režisérem pokračování snímku Lilo a Stitch společnosti DisneyToon Studios, který získal cenu Annie Award v kategorii Nejlepší celovečerní film, určený přímo pro DVD distribuci. Toho roku byl Leondis na tuto cenu také nominován ve scenáristické kategorii za svou práci na scénáři k filmu Není Kronk jako Kronk.

      Leondisovým celovečerním režijním debutem se stal animovaný snímek společnosti MGM Igor, a režíroval také krátký film Kung Fu Panda 2: Secrets of the Masters, určený přímo pro DVD, který získal cenu Annie Award.

      ERIC SIEGEL (scénář, námět) v současné době pracuje na scénáři k zatím nepojmenovanému snímku o příhodách Nikoly Tesly a Marka Twaina společnosti CBS Films.

      Siegel se jako producent podílel na sitcomu stanice TBS Muži sobě (2014), jako produkční konzultant na sitcomu stanice ABC Family Tools (2013) a byl členem scenáristického týmu komediálních seriálů Pravidla milostného provozu (FOX, 2011), Těžký časy R. J. Bergera (MTV, 2010), Roommates (ABC Family, 2009) a In Case of Emergency (ABC, 2007). Je autorem scénářů pilotních dílů seriálů pro společnosti FBC/20th Television, NBC, Sony Pictures Television, ABC Family, Disney XD a Fox Television Studios.

      Je autorem několika divadelních her včetně hry Wish, která se dočkala premiéry v New Yorku v roce 1999 (recenzoval Critics' Pick a Backstage Magazine). Jeho báseň Somethin' Else byla v roce 2013 publikována v magazínu Artillery.